Laatste deals tot -50% op zomercollecties dames en heren

Veelgestelde vragen

Staat jouw vraag hier niet bij?

Bel tijdens de kantooruren +32 (0)56 21 80 24
of mail naar shop@brooklyn.be.

 

Mijn account en gegevens

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?

Geen probleem, je kan via het login-scherm een nieuw wachtwoord verzenden naar het e-mailadres dat je opgaf bij jouw account. Krijg je dit mailtje niet? Contacteer dan onze klantenservice via shop@brooklyn.be en wij helpen je graag verder.

 

Wat gebeurt er met de gegevens die ik achterlaat?

Persoonsgegevens die wij in jouw account opslaan worden door ons met de grootste zorg en veiligheid bewaakt. In geen geval worden jouw gegevens aan derden doorgegeven, op uitzondering van partijen die betrokken zijn bij het uitvoeren van jouw bestelling (het koerierbedrijf bijvoorbeeld). Je zal als klant ook op de hoogte gehouden worden van onze acties, tips en leuke weetjes per post en per e-mail als je dit hebt aangegeven. Wens je dit niet meer, dan kan je ten alle tijde jouw voorkeuren aanpassen in jouw accountinstellingen. Brooklyn onderschrijft en voldoet minstens aan de Europese GDPR-regels.

 

Kan ik mijn gegevens laten verwijderen uit jullie database?

Hoewel we het spijtig vinden jou niet meer op de hoogte te kunnen houden van onze aanbiedingen, tips en verhalen respecteren wij uiteraard jouw wens indien jij je wenst te laten verwijderen uit onze database. Je kan hiervoor steeds contact opnemen met shop@brooklyn.be om de nodige stappen te ondernemen.

 

Cookies, wat zijn ze en waarom krijg ik hier melding van?

Op onze webshop maken wij gebruik van cookies om jouw bezoek aan onze webshop zo aangenaam mogelijk te maken. Deze cookies onthouden jouw vorige voorkeuren en zorgen dat de webshop sneller reageert op jouw wenken. Uiteraard kan je ook kiezen om Cookies te weigeren. Wij raden weliswaar aan om deze te aanvaarden zodat wij jouw ervaring op de webshop zo persoonlijk mogelijk kunnen maken.

Lees meer over cookies in de rubriek 'Cookies' van onze Privacybeleid.


 

Klantenkaart

Hoe werkt de klantenkaart?

We belonen je trouw aan Brooklyn. Per schijf van 10 euro aankopen spaar je 1 punt. Na 10 aangekochte stuks krijg je jouw verzamelde punten als korting op je 11de aankoop. 10% korting dus!

Meer info over de klantenkaart vind je hier.


 

Modebon/Cadeaubon

Hoe kan ik mijn modebon gebruiken op de webshop?

Bij het afrekenen van je winkelmandje krijg je de mogelijkheid om de code van je modebon als kortingscode in te geven.

 

Hoe lang is de modebon geldig?

Jouw modebon is 3 jaar geldig, vanaf de dag van de aankoop. Lekker lang zodat je hem nog kan gebruiken nadat je hem verloor en weer terugvond.

 

Ik heb een modebon besteld, maar nog niet ontvangen. Wat nu?

1. Betaling afgerond?

Ben je zeker dat jouw betaling afgerond is? Als je het bestelproces verlaat voordat de betaling bevestigd is zal deze niet doorgaan en zal je dus ook geen modebon ontvangen. Controleer hiervoor of je een betalingsbevestiging ontvangen hebt per mail.

2. ‘Ongewenste mail’ bekeken?

Het kan zijn dat jouw spamfilter onze mails met bevestiging van betaling en/of de modebon zelf in de ‘ongewenste mail’ inbox plaatst. Controleer even of je deze daar niet terug kan vinden.

3. Nog steeds niet gevonden?

Heb je de modebon nog steeds niet gevonden? Neem dan contact op met onze klantendienst via shop@brooklyn.be. Wij sturen jou met plezier de mail opnieuw.

 

Wat als de waarde van mijn modebon hoger is dan mijn bestelling?

Bij een online aankoop krijg je een nieuwe waardebon met het tegoed per e-mail toegestuurd. In de winkel krijg je bij het afrekenen meteen de nieuwe waardebon afgedrukt mee.

 

Kan ik mijn modebon gebruiken om verzendkosten te betalen?

Neen, dit kan niet. verzendkosten vallen buiten de bedragen die je met de modebon kan betalen.

 

Wat als mijn bestelling met modebon geannuleerd is door Brooklyn?

In dat geval sturen wij jou een nieuwe modebon met dezelfde waarde op.

 

Telt de modebon mee voor punten op mijn klantenkaart?

De aankoop van de modebon telt inderdaad mee voor punten op jouw klantenkaart, het verzilveren ervan niet. Wie de modebon koopt, belonen we zo voor de klantentrouw.


 

Solden en acties

Geldt gratis verzending vanaf € 50 ook tijdens de solden of tijdens een actie?

De gratis verzending vanaf € 50 is altijd geldig en aldus ook tijdens de solden. Behalve bij verzendingen naar het buitenland (zie ook verzendvoorwaarden).

 

Kan ik actie- en soldenartikelen retourneren?

Ja, ook solden artikelen en artikelen met acties die je aangekocht via de webshop kan je retourneren.

 

Kan ik actie- en soldenartikelen omruilen?

Ja, ook solden artikelen en artikelen met acties aangekocht via de webshop kan je omruilen.

 

Komen solden- en actieartikelen ook op mijn klantenkaart?

Nee, bij deze artikelen krijg je direct een korting die hoger is dan de 10% getrouwheidskorting die je via de klantenkaart bijeenspaart.


 

Voorraad

Is een artikel van op de webshop altijd beschikbaar?

Als je het artikel kan bestellen dan is het op voorraad. Het is uitzonderlijk mogelijk dat er tijdelijk kleine verschillen zijn tussen de voorraad op onze webshop en de werkelijke voorraad. Indien dit het geval zou zijn voor jouw bestelling en wij die dus niet zouden kunnen leveren dan nemen wij uiteraard persoonlijk contact met je op om samen een gepaste oplossing te bekomen. Die oplossing kan erin bestaan dat wij jouw gewenste product later alsnog leveren, dat wij jou een alternatief voorstellen of dat wij jouw centen terugbetalen via jouw bankrekening.

 

Is een artikel beschikbaar in een Brooklyn winkel in mijn buurt?

Elke Brooklyn shop krijgt aan de start van elk seizoen (januari en juli) dezelfde voorraad. Dat is uiteraard ook slechts een momentopname maar wel een zeer goede indicatie. Jouw maat reserveren in de winkel kan niet via de webshop.

 

Kan ik een artikel bestellen dat niet op voorraad is?

Je kan enkel artikelen bestellen die ook effectief op voorraad zijn. Indien je echt gek bent op een artikel en wil polsen of wij dit voor jou nog kunnen bijbestellen stuur ons dan een mailtje op shop@brooklyn.be. Wij zullen dan al het mogelijke doen om jou gelukkig te maken. Beloofd!


 

Bestelling

Hoe kan ik mijn modebon gebruiken?

Je kan jouw Brooklyn modebon gebruiken in onze stenen winkels én op de webshop. Geef tijdens het afrekenen daarvoor de barcode van jouw modebon in het daarvoor bestemde vakje in en het bedrag van jouw bon zal in mindering gebracht worden van het totaalbedrag. Het saldo kan je dan via één van onze andere betaalmiddelen voldoen.
Indien de waarde van jouw modebon groter is dan de waarde van jouw aankoop dan krijg je van ons een waardebon met de restwaarde van die eerste bon.

 

Kan ik nog annuleren na bevestiging?

Jouw bestelling is pas definitief nadat je jouw betaling hebt afgerond. Heb je nog niet betaald, dan kan je uiteraard gewoon jouw winkelmandje leeg maken of sluiten. Heb je al betaald en wens je er toch van af te zien dan kan jouw bestelling door ons nog geannuleerd worden. Neem daarvoor contact op met onze klantendienst via shop@brooklyn.be. Wij betalen jouw aankoop dan terug via jouw bankrekening.

 

Kan ik nog wijzigen na bevestiging van mijn bestelling?

Op het moment dat jouw online bestelling bevestigd en betaald is wordt deze bij ons geplaatst. Wens je toch nog wijzigingen aan te brengen aan jouw bestelling (bijvoorbeeld maat, kleur,...) dan kan je best contact opnemen met onze klantendienst via shop@brooklyn.be. Wij helpen jou heel graag verder. Indien het artikel al onderweg is naar jou kunnen wij dit uiteraard niet meer aanpassen. Je kan dan wel het artikel naar ons retour sturen en opnieuw bestellen zoals je wenst of dit in één van onze stenen winkels omruilen.

 

Waarom is mijn bestelling geannuleerd door Brooklyn?

De artikelen op onze webshop worden aangeboden tot uitputting van de voorraad. Helaas kan het gebeuren dat een bestelling van artikelen die uitverkocht zijn door ons geannuleerd worden.

 

Zijn mijn artikelen in mijn winkelmandje gereserveerd?

Tot wanneer je jouw bestelling bevestigt en betaalt, blijven de artikelen in jouw winkelmandje voor iedereen beschikbaar. Het kan dus zijn dat een artikel dat jij in jouw winkelwagentje zette ondertussen door iemand anders aangekocht is en daardoor op het moment dat jij wil bevestigen niet meer beschikbaar is. Wil je helemaal zeker zijn van jouw bestelling en is het artikel laag van voorraad, dan raden wij jou aan het artikel direct te bestellen.


 

Betaling


Welke betalingsmethoden kan ik hanteren?

Wij selecteerden de meest voorkomende betalingsmogelijkheden om het voor jou zo comfortabel mogelijk te maken. Wij vertrouwen voor deze betalingen al jaren op onze partner MultiSafePay die zelf ook zeer hoge veiligheidseisen stelt aan ons.


Je kan zorgeloos betalen via:

  • Bancontact / MisterCash
  • Visa
  • Mastercard
  • Maestro
  • IDeal
  • Paypal
  • Modebon van Brooklyn

 

Hoe veilig is betalen op de Brooklyn webshop?

Wij werken uitsluitend met erkende en ervaren partners voor online betalingen en maken gebruik van SSL-technologie om al jouw gegevens te beveiligen. Jouw informatie kan nooit door derde partijen worden gelezen. Je mag er dus op rekenen dat wij alles in het werk stellen om de veiligheid van jouw betaling en persoonsgegevens te beschermen. Wij gaan er prat op om hierin zelfs verder te gaan dan wat de regels voorschrijven.

 

Kan ik een factuur krijgen?

Voor elke aankoop op de webshop krijg je een factuur meegestuurd met jouw betaalbevestiging. Ook voor aankopen in onze stenen winkels krijg je de dag zelf een digitale factuur toegestuurd via e-mail.

 

Kan ik betalen na ontvangst?

Neen, de betalingen dienen steeds op voorhand online te gebeuren. Jouw bestelling wordt pas gereserveerd na volledige betaling.

 


 

Verzending en levering

Wanneer betaal ik verzendkosten en hoeveel?

Aankopen vanaf € 50 (BTW incl.) genieten van gratis verzending binnen België, Nederland en Luxemburg. Voor bestellingen met bedragen onder de € 50 betaal je de verzendkost van bpost.
Voor alle verzendingen buiten de BeNeLux betaal je ook de verzendkosten. De verzendkosten worden automatisch door bpost berekend aan de hand van jouw bestelling. Je krijgt dit bedrag te zien tijdens het uitchecken.

 

Hoe weet ik dat mijn artikel verzonden is?

Van zodra wij jouw pakje aan de bezorgdienst overhandigd hebben krijg je van ons een e-mail. Vanaf dat moment kan je jouw pakje volgen via de bijgevoegde Track & Trace code. Heb je geen bericht van ons ontvangen? Kijk dan eerst even in jouw ongewenste mail. Het kan al eens gebeuren dat jouw spamfilter onze mail geblokkeerd heeft.

 

Kan ik in het buitenland laten leveren?

Wij leveren naar de meeste Westerse landen. Je kan de selectie van die landen zien in de shipping
manager van bpost.

Hier vind je een overzicht van de tarieven voor verzending van een pakje van minder dan 2 kg.

 

Wat zijn de leveringsopties?

Je kan jouw pakje laten toekomen op een adres naar keuze (thuis, werk,...), in een bpost afhaalpunt of in een Brooklyn winkel bij jou in de buurt.

 

Wat als ik niet thuis ben op het moment van levering?

Ben je niet thuis voor de levering en past jouw pakketje niet in de bus? Dan zal de postbode een afwezigheidsbriefje achterlaten in jouw brievenbus. Jouw pakket ligt dan bij het dichtstbijzijnde Bpost kantoor of afhaalpunt klaar. Je kan ook vragen of de postbode de zending een tweede keer op hetzelfde adres komt aanbieden via deze link. Indien je jouw pakket niet binnen de 14 dagen komt ophalen zal het als retourpakket naar Brooklyn terugkeren.

 

Wat is de levertermijn?

De levertermijn in BeNeLux is 1-2 werkdagen. Voor Nederland en Luxemburg geldt 2 tot 3 werkdagen. Indien de levertermijn zou afwijken brengen wij jou hiervan op de hoogte zodra wij hier zicht op hebben. Hoewel dit uitzonderlijk voorkomt zijn er omstandigheden waarbij de levertermijn kan overschreden worden:

  • Het artikel is niet meer in voorraad
  • Vertraging bij bpost
  • Het artikel is beschadigd en wordt vervangen

Het kan dus uitzonderlijk voorkomen dat jouw pakje vertraging oploopt bij bpost. Hiervoor kan je hen contacteren met vermelding van jouw bestelgegevens. Zie ook ‘Is een artikel voorradig op de webshop?’

 

Hoe kan ik mijn bestelling opvolgen?

Onze logistieke partner, bpost biedt een Track & Trace systeem aan waarbij je de status van jouw pakje kan volgen. Wanneer wij jouw pakje voor verzending overhandigen aan Bpost krijg je een mail met de specificaties alsook het Track & Trace nummer om jouw pakje te volgen.

 

Levertermijn verstreken en nog niets ontvangen, wat nu?

Het kan gebeuren dat de levertermijn verstreken is en je nog niets ontvangen hebt. Je kan dan best deze stappen ondernemen:

  1. Status controleren in Track & Trace.
  2. Bekijk eerst de status van jouw pakket in Track & Trace. Staat er dat jouw pakket geleverd is en je hebt toch niets ontvangen?
  3. Mogelijk was je niet thuis bij levering? Kijk even in jouw brievenbus of er geen briefje van de postbode is met verdere instructies.
  4. Vraag even bij de buren of zij niet (per ongeluk) jouw pakje ontvangen hebben.

Mail van ons ontvangen?

Misschien was jouw bestelling niet voorradig. Kijk even na of je een mail van ons hebt ontvangen omtrent jouw bestelling waarin wij aangeven wat de reden tot vertraging is.

Betalingsbevestiging gekregen?

Heb je jouw betaling zeker afgerond? Het kan voorvallen dat jouw betaling niet correct afgerond is en jouw bestelling dus niet definitief bevestigd. Kijk even na of je een betalingsbevestiging ontvangen hebt per mail.

Geen van bovenstaande?

Neem dan contact op met onze klantendienst via shop@brooklyn.be zodat wij jou verder kunnen helpen.

 

Worden mijn artikelen in één keer bezorgd indien mijn artikelen verschillende levertermijnen hebben?

Ja, we denken aan jouw gemak en aan het milieu. Om te vermijden dat je op verschillende momenten een pakket ontvangt met een deel van jouw bestelling worden jouw bestelde artikelen geclusterd in één pakket voor verzending.
Wij brengen jou uiteraard op de hoogte indien hierdoor de levertermijn zou afwijken.


 

Retourneren

Hoe kan ik een ontvangen artikel retourneren?

Aankopen vanop Brooklyn.be mogen tot 14 dagen na ontvangst van aankoop GRATIS teruggestuurd worden per post (enkel via bijgevoegde retourlabel vanuit België) of mag je aanbieden in één van onze Brooklyn shops*.

*De basisvoorwaarde voor aanvaarden van een retour houdt altijd in dat het stuk zich in originele staat bevindt, niet werd gedragen en alle originele merketiketten eraan bevestigd bleven. Brooklyn kan teruggezonden goederen weigeren of niet terugbetalen wanneer de originele verpakking geopend werd of wanneer de producten door de koper werden beschadigd.
Als je twijfels hebt over ons retourbeleid neem dan zeker contact op met ons via shop@brooklyn.be. Wij helpen je graag verder.

 

Kan ik mijn artikel nog omruilen?

Ja, indien jouw artikel zich in originele staat bevindt, niet werd gedragen en alle originele merketiketten eraan bevestigd bleven kan je het artikel omruilen in een Brooklyn winkel.

  • Voor aankopen in de stenen winkel is de omruiltermijn 8 kalenderdagen.
  • Voor aankopen in de webshop is de omruiltermijn 14 kalenderdagen vanaf ontvangst van het artikel.

 

Wat met de retourkosten?

Je kan GRATIS terugsturen.  De retourkosten neemt Brooklyn voor haar rekening enkel en alleen als je gebruik maakt van bijgevoegde retourlabel (enkel vanuit België te gebruiken).  Stuur je de artikelen op een andere verzendwijze terug (of verstuur je vanuit buiten België), dan zijn de kosten van de retour voor rekening van de klant.

Je kan de artikelen ook GRATIS retourneren via onze winkels. Ga hiervoor naar een winkel bij jou in de buurt binnen de 14 dagen na ontvangst.

 

Binnen welke termijn moet ik mijn artikel retourneren?

De termijn voor een retour betreft 14 dagen na ontvangst. Eenmaal deze termijn verstreken kunnen wij jouw bestelling niet meer aanvaarden voor retour.

 

Krijg ik bevestiging als mijn retour goed is aangekomen?

Je krijgt een melding van ons wanneer jouw artikel door ons als retour aanvaard werd. De terugbetaling volgt diezelfde dag op de door jou opgegeven Europese bankrekening.

 

Wanneer ontvang ik een terugbetaling na een retour?

De terugbetaling doen wij uiterlijk binnen de 5 werkdagen na aanvaarding van de retour maar meestal een pak sneller.

 

Welke artikelen kan ik niet retourneren?

  • Beschadiging, gedragen of artikelen zonder etiketten/verpakking.
  • Artikelen die beschadiging hebben opgelopen bij de klant zelf, tekenen van ‘gedragen zijn’ vertonen of niet meer voorzien zijn van merketiketten en originele verpakking worden niet aanvaard als retour.

Specifieke artikelgroepen:

  • Ondergoed wordt om hygiënische redenen niet geruild
  • Kousen die gepast zijn (en dus niet meer in originele verpakking zitten) worden om hygiënische redenen niet geruild.

 


 

Staat jouw vraag hier niet bij?

Bel tijdens de kantooruren +32 (0)56 21 80 24 
of mail naar shop@brooklyn.be.