Gratis verzending vanaf €70
Gratis retour vanuit België
10% klantenkaartkorting
Specialist in broeken

Veelgestelde vragen over retourneren

Hier kan je een antwoord vinden op veelgestelde vragen over "retourneren".

Vind je hier het antwoord op je vraag niet terug? Geen nood, onze klantendienst helpt je graag verder. Je kan ons bereiken via het contactformulier, via +32 (0)56 21 80 24 (enkel op werkdagen tussen 8 en 17u30) of via de chat (elke werkdag tussen 9u30 en 19u30).

  • Hoe kan ik een ontvangen artikel retourneren?

    Voor orders vanaf 08/05/2025 werken wij met een retourportaal. Hierop kan je je retour aanmelden. Je vindt jouw order terug aan de hand van jouw postcode en ordernummer. Daarna duid je aan welke stuks je graag retour wilt sturen en kan je het retourlabel downloaden. Aankopen vanop Brooklyn.be mogen tot 30 dagen na ontvangst van aankoop GRATIS teruggestuurd worden per post of mag je GRATIS aanbieden in één van onze Brooklyn shops*.

    Je kan via deze link het retourportaal raadplegen.
    Je kan het retourportaal ook terugvinden in jouw account onder 'mijn bestellingen'.

    *De basisvoorwaarde voor aanvaarden van een retour houdt altijd in dat het stuk zich in originele staat bevindt, niet werd gedragen en alle originele merketiketten eraan bevestigd bleven. Brooklyn kan teruggezonden goederen weigeren of niet terugbetalen wanneer de originele verpakking geopend werd of wanneer de producten door de koper werden beschadigd. Als je twijfels hebt over ons retourbeleid neem dan zeker contact op met ons via shop@brooklyn.be. Wij helpen je graag verder.

  • Kan ik mijn artikel nog omruilen?

    Ja, indien jouw artikel zich in originele staat bevindt, niet werd gedragen en alle originele merketiketten eraan bevestigd bleven kan je het artikel omruilen in een Brooklyn winkel.

    • Voor aankopen in de stenen winkel is de omruiltermijn 8 kalenderdagen.
    • Voor aankopen in de webshop is de omruiltermijn 30 kalenderdagen vanaf ontvangst van het artikel.
  • Wat met de retourkosten?

    Je kan GRATIS terugsturen voor bestellingen binnen België. De retourkosten neemt Brooklyn dan voor haar rekening. Daarvoor moet je je retour aanmelden via het retourportaal. Stuur je de artikelen op een andere verzendwijze terug (of verstuur je van buiten België), dan zijn de kosten van de retour voor rekening van de klant.

    Je kan de artikelen ook altijd GRATIS retourneren via onze winkels. Ga hiervoor naar een winkel bij jou in de buurt binnen de 30 dagen na ontvangst.

  • Binnen welke termijn moet ik mijn artikel retourneren?

    De termijn voor een retour betreft normaal 14 dagen na ontvangst. Eenmaal deze termijn verstreken kunnen wij jouw bestelling niet meer aanvaarden voor retour.

    TIP: met een Brooklyn klantenkaart wordt dit termijn verlengd naar 30 dagen na ontvangst. Meer info over de klantenkaart vind je bij de veelgestende vragen over de klantenkaart.

  • Krijg ik bevestiging als mijn retour goed is aangekomen?

    Nadat je de retour aangemeld en verzonden hebt, krijg je een melding van ons wanneer jouw artikel(en) door ons als retour verwerkt werd(en). De terugbetaling volgt diezelfde dag, afhankelijk van de door jouw gekozen manier van betaling:

    • Betaalkaart: binnen de 5 dagen zie je het verschuldigde bedrag op jouw (Europese) rekening.
    • Klarna Pay Later: we verrekenen je retour met je openstaande betaling op het Klarna-platform.
    • Ecocheques/ Cadeau Pass of cadeaubon: je krijgt het geretourneerde bedrag terug in de vorm van een bon (3 jaar geldig).

  • Wanneer ontvang ik een terugbetaling na een retour?

    De terugbetaling doen wij uiterlijk binnen de 5 werkdagen na aanvaarding van de retour, maar meestal een pak sneller.

  • Welke artikelen kan ik niet retourneren?
    • Beschadigde, gedragen of artikelen zonder etiketten/verpakking.
    • Artikelen die beschadiging hebben opgelopen bij de klant zelf, tekenen van ‘gedragen zijn’ vertonen of niet meer voorzien zijn van merketiketten en originele verpakking worden niet aanvaard als retour.

    Specifieke artikelgroepen:

    • Ondergoed wordt om hygiënische redenen niet geruild.
    • Kousen die gepast zijn (en dus niet meer in originele verpakking zitten) worden om hygiënische redenen niet geruild.
  • Ik vond een beveiliging aan mijn artikel, wat nu?

    Oeps! Die zijn wij vergeten af te halen. Ga naar een van onze winkels met het artikel en jouw aankoopbewijs, daar helpen ze jou met veel plezier verder. Lukt het niet om een van onze winkels te bezoeken? Neem dan contact met ons op via het contactformulier, via de chat op onze webshop of via +32 (0)56 21 80 24 (enkel op werkdagen tussen 8u en 17u30) en wij zien samen wat we kunnen doen.

  • Moet ik een retour op voorhand aanmelden of een retourformulier invullen?

    Ja, je moet je retour aanmelden vooraleer je een retourlabel ontvangt. Dit kan je doen via ons retourportaal. Je vindt jouw order terug aan de hand van jouw postcode en ordernummer. Daarna duid je aan welke stuks je graag retour wilt sturen en kan je het retourlabel downloaden.

    We maken geen gebruik van een papieren retourformulier.

  • Waarom kreeg ik niet het correcte bedrag teruggestort?

    Jij betaalde waarschijnlijk een deel van jouw bestelling met een modebon of klantenkorting. Het bedrag die je hiermee betaalde werd jou in de vorm van een nieuwe bon per mail toegestuurd.

  • Wat met de verpakking van e-shopartikelen?

    Onze e-shopzakken hebben een hersluitbare strip, waardoor je jouw zak kan hergebruiken bij het terugsturen. Daarnaast zetten we nog meer in op duurzaamheid doordat onze zakken gemaakt zijn van 100% gerecycleerde plastics. Breng gerust ook jouw verpakking of shoppingtas terug na gebruik. Op die manier blijft de tas een eindeloze grondstof voor nieuwe tassen en sluiten we samen de kring.

Gratis verzending vanaf €70
Gratis retour vanuit België
10% klantenkaartkorting
Specialist in broeken

Hulp nodig?

We helpen jou met veel plezier verder.

E-mail shop@brooklyn.be
BTW nummer BE 0412 018 089
Adres HQ Politieke Gevangenenstraat 34 8530 Harelbeke
Made by